Blog


Хайп комюникейшънBlog • 5 съвета как да използваме по-ефективно цитати в прессъобщения

5 съвета как да използваме по-ефективно цитати в прессъобщения

Цитатите могат да бъдат мощен инструмент за всеки, чиято работа налага писане на прессъобщения.

Да цитирате мисли на клиента си в прессъобщение може да даде на медиите и клиентите вътрешен поглед към индивидуалността на организацията, да провокира силни образи и емоции и да подкани към действие.

 Уловката е в това, че е много лесно да оплескаме нещата, когато използваме цитати.

„Никога не започвайте прессъобщение с цитат, освен ако не е на кралицата на Великобритания, която рапира парче на 50 Cent” –казва Лори Брикс, специалист комуникации в Университет Флорида.

С извинение към кралицата, но нито един цитат не може да стигне до сърцето по начина, по който добре подготвен първи параграф може да разкаже история.

Цитатите намират своето място в последния параграф и задължително не преди втория.

Вместо да бъдат използвани като допълнителен водещ параграф или пълнеж, цитатите трябва да бъдат добре обмислени и да водят читателя по-дълбоко в историята, персонализирайки с емоционални и мощни щрихи.

Ето 5 кратки съвета как да използваме цитатите по най-ефективния начин:

1.       Използвайте цитатите с цел

Цитатите могат да бъдат полезни на медиите, разказвайки определена случка или давайки уникална перспектива. Кавичките трябва непременно да произтичат от целите на вашата организация, но също и да бъдат интересни на читателите.

2.       Звучете естествено

Цитатите не бива да звучат насилени, престорени или нелегитимни. Нека бъдат от регистъра на устната реч, но без да навлизате в жаргон. Трябва да бъдат ясни и лесни за четене с цел да информирате и привлечете широк кръг читатели.

3.       Използвайте силен език, за да предизвикате реакция

Цитатите в прессъобщения трябва да бъдат като звукова захапка – кратък и запомнящ се мотив. Например: „Павлин Иванов ще направи революционни промени в нашата компания“ отколкото: „Радваме се да посрещнем Павлин Иванов в нашата компания“. Цитатите ви трябва да накарат хората да седнат и да си водят записки.

4.       Цитирайте правилно

Винаги упоменавайте на кого принадлежи цитатът. Всеки цитат принадлежи на човек, а не на организация. Избягвайте да търсите излишна креативност с въвеждащи думи –„каза“, „заяви“ или „сподели“ е напълно достатъчно.

 5.       Винаги взимайте разрешение

PR позволява някаква свобода в това да украсите думите на клиента или шефа си с цел да ги направите по-въздействащи. Без значение дали промените цитата или го оставите в оригинал – винаги търсете одобрение преди да натиснете send.

По материал на: PR Newswire


търси
Категории
Архиви