Blog


Хайп комюникейшънBlog • Да бъдеш Синди

Да бъдеш Синди

Като предимно дамски екип, израснал през 90те сме влюбени в Синди Крауфорд. Все още тренираме с култовата и програма, която беше абсолютен хит, когато тръгна по кабеларките в ранните съботни часове и трябва да признаем – продължава да е актуална и естетски поднесена. Каква е тайната -  да видиш един от световните топмодели да се поти с прическа за баня и да те окуражава в коремните преси, все пак изглеждайки просто зашеметяващо в изрязаното си черно боди, което и до ден днешен наричаме „онова, което само Синди може да си позволи да носи“ .

Преди броени дни излезе книгата и  Becoming, която отваря вратата към нейния свят и не толкова към моделския успех, колкото към цялото развитие на бранда Синди Крауфорд. Да, тя е сред първите, превърнали себе си в бранд, удължавайки кариерата  си до сега, броени месеци преди да навърши 50. Освен с книгата, в момента успешно се занимава с кариерата на своята дъщеря Кая, която е копие на известната си и красива майка.

Когато седнеш срещу Синди Крауфорд, това е като да седиш срещу холограма. Усещането е - чакай, аз имах този плакат в общежитието. Но тя е реална и точно в тази реалност е голямата и сила. На живо е по-висока, отколкото сте си представяли и като че ли цялата височина е събрана в краката и. – разказва репортер на GQ, част от чието интервю ще прочетете в следващите редове.

Синди е родена в Dekalb, фермерско градче западно от Чикаго. Баща и е машинист, а майка и работи в лекарски кабинет.Родителите и се женят млади, майка и забременява на 16, малкият и брат почива от левкемия, когато тя е на 10. Летата работи на царевичните полета (само си го представете). По-късно печели стипендия, за да учи биохимия в близкия университет. Всичко с академичните и амбиции приключва щом се появява по бельо в местния вестник, кариерата на един от най-влиятелните модели на 20-ти век започва.

Години преди идеята „ да се превърнеш в търговска марка“ да стане актуална, Синди като че ли има този вроден усет. Тя е сред създателките на света на „супермоделите“, освен това води собствено шоу по MTV, записва култовото си видео за тренировки и прави календар, от който продава милиони копия.

„Винаги съм мислела за бизнеса по начин – колко време ще ми отнеме това и какво ще получа в замяна? Дали това ще е еднократна изява? Колко време ще се наложи да отсъствам от вкъщи? Всъщност все още имам нужда от малко бягство от вкъщи за своите ангажименти.“

На въпроса какво би посъветвала студенти за развитието на бранд , тя отговаря:

Бях късметлийка. Направих някои добри решения. Ако трябва да опиша бранда си, то би било – секси съседското момиче. Може би към ден днешен – Съседката MILF.  Бях достъпна, не бях елитарна. Правех реклами като Pepsi и Revlon, защото са достъпни.Когато се налагаше да взимам важни решения мислех за достъпността. Дори и книгата сега – можех да я направя лъскава и скъпа, но не това е моята публика. Може би това идва от произхода ми на момиче от Средния Запад, но винаги мисля- това могат ли да си го позволят сестрите ми?

Малко завиждам на съвременните модели – те имат социалните медии в арсенала си. Нашето поколение беше показвано така, както фотографът искаше да ни покаже. Сега можеш да си един човек на снимките, но да покажеш друго лице, каквото прецениш, чрез социалните мрежи. Това е голямо преимущество, но не всеки би могъл да се справи успешно.

Какъв съвет би дала за развиването на бизнес?

Това е бизнес! Хората винаги искат да се възползват от теб, а ти трябва да си достатъчно умен, за да ги използваш в замяна. В идеалния случай двете неща се допълват. Представете си, че имате две банкови сметки – едната е за пари, другата е за доверие. По мое време агенциите гледаха на нас като на жени с кратка кариера. Аз напуснах своята агенция и отидох в театрална такава, тъй като взимаха 10%. Модните агенции взимаха 20%, но взимаха още толкова от клиента. Тогава се запитах – ако взимат 10 от мен и 20 от клиента, за кого всъщност работят?

 


търси
Категории
Архиви