Новини


Хайп комюникейшънНовини • Туризмът залага на нови пазари и по-дълъг сезон по морето

Туризмът залага на нови пазари и по-дълъг сезон по морето

По последни данни на НСИ 2013-та е една от най-успешните за туризма от години насам.

Истината е, че това е единственият сектор в икономиката, който всяка година бележи ръст. В цифри годината изглежда така – първата година, в която приходите от туризъм надхвърлят 3 милиарда евро с повече от 7 милиона туристи, като регистрираният ръст на приходите се е повишил с 5% спрямо предходната година.

Тази положителна тенденция е много устойчива през годините и 2014-та не би следвало да се отклони от нея. Голямото неизвестно в уравнението обаче е как кризата в Русия и Украйна ще се отрази на броя на туристите от тези държави, които традиционно посещават нашата страна. Успехът на родния туризъм се дължи на множество и комплексни фактори. Именно затова експертите съветват да се потърсят хоризонти към туристи от нови за България пазари и да се положат усилия за удължаване на сезона. Още в началото на годината България започна рекламна кампания "България – открий и сподели" за позиционирането на страната ни като целогодишна туристическа дестинация с цел удължаване на туристическия сезон. Целта бе туристите да опознаят разнообразните форми на туризъм у нас - ски, СПА и уелнес, културно-опознавателен, морски, рекреативен и конферентен. Последният те първа набира сериозна скорост у нас, привличайки усилията на хотелиерите. Пример в тази посока е официалното откриване на най-големия конферентен, разположен в хотелски комплекс, център в България, състоящ се от 10 зали с общ капацитет от над 1 200 места, сред които бална зала с 600 места и амфитеатрална зала с 350 места в INTERNATIONAL Hotel Casino & Tower Suites, Зл. Пясъци. С това и българското Черноморие дава пример, че мисията по привличането на гости извън сезона е напълно възможна. Капацитетът на новооткрития конферентен център почти удвоява сборния такъв от всички места в конферентни зали в градските хотели във Варна (приблизителна обща стойност от 1700места) и е на половина на този, който предлагат всички конферентни зали взети заедно на Златни пясъци (приблизителна обща стойност от 3000 места).

Заместник–министърът на туризма Бранимир Ботев на скоро даде за пример положителната прогноза на известните финансови анализатори от корпорация "Стенли Морган", която показва, че в близките няколко години туризмът ще генерира 18% от БВП на България. "У нас се наблюдава едно интересно съотношение - местното население е с численост 6.9 млн. души, а чуждестранните ни гости са близо 7.2 млн. Тази тенденция очертава към 2020г. България да бъде посетена от 9.5 млн. чуждестранни туристи", изчислява заместник-министърът.

Като част от усилията на правителството в посока удължаване на туристическия сезон и позициониране на нови пазари бе извоювана редовна самолета линия между Варна и Истанбул, като първите редовни полети на "Търкиш Еърлайнс" между морската столица и турския мегаполис стартираха на 30 май. По думите на министър Ботев, през изминалата година именно турските туристи са имали най-голям ръст у нас – 61 на сто. Тези туристически тенденции бяха потвърдени и Талеб Рифай - генералният секретар на Световната организация по турисъм (СОТ), който беше специален гост за откриването на новата линия. Същият показа още при пристигането си, че е запознат с новата правителствена стратегия за развитие на туризма у нас с хоризонт до 2030г. и напълно подкрепя анализите в нея. Според Рифай обаче, в морските ни курорти вече се усеща насищане и страната ни трябва да заложи на СПА, културен и конферентен туризъм, съчетан с планински и ски продукти.

Именно с цел удължаване на сезона, от туристическия бранш съсредоточават усилия върху разработване на комплексни туристически продукти. Така курортите могат да бъдат посещавани не само от чужденци, но и от средния и голям бизнес с цел конференции и обучения, а и от местните граждани, които да се възползват от предложените развлечения.

„От миналата година насам се стараем да развиваме четирисезонен морски туризъм. Усилията в удължаването на сезона са полезни не само за бизнеса, но и за намаляването на сезонната безработица. Това дава шанс и на българския турист да се възползва от чудесната база и то на по-добри цени.“ – споделя Десислава Евстатиева – маркетинг мениджър на INTERNATIONAL Hotel Casino & Tower Suites, където освен на големия конферентен център, залагат и на специалната развлекателна зона – SKYFALL, където през целия сезон ще се провеждат разнообразни тематични партита, ориентирани основно към гражданите на Варна и околностите.


търси
Категории
Архиви