Кампания Климатичен вот
30 ноември 2021
Клиент: Purpose Climate Lab
Работихме с хипотезата, че ако създадем платформа, в която политическите лидери могат да представят политиките, част от тяхната програма за глобални и национални климатични предизвикателства, и да ангажираме тези политици да я използват по време на политическата кампания, бихме могли да постигнем по-широк обществен интерес към темата сред техните аудитории , за да се позиционира климатичната криза като национален приоритет.
Резултати:
- Заедно с екипа на Горичка и Анонимните климатици обсъдихме кои са 5-те основни въпроса, които е важно да зададем на българските политици. Подготвихме ги заедно с материали за подготовка като покана да се включат във видео онлайн кампания в платформата на Горичка.
- Помолихме пет експерти в избраните области: справедлив преход, образование, земеделие, планиране на градската среда и климатични политики, да запишат кратко видео с тяхното мнение по въпросите, които щяхме да зададем на политиците.
- Решихме да предприемем нестандартната стъпка да помолим въпросите да се задават не от експерти или журналисти, а от млади хора. Така предразположихме политиците за неагресивна реакция и намигвахме към ангажимента им към бъдещите поколения.
- В рамките на кампанията създадохме и голямо количество съдържание за страницата на Горичка, където да информираме публиката за предстоящите ключови моменти в българската климатична политика.
- Заснехме видеа с пет от партиите.